Saturday, June 21, 2008

بانـــــــــــدم يا أمي .. شعر / صلاح جلال



كل لحظة ف عمرى عدت

كنت أقدر يا أمه أجيكي

وف إدية حاجه ليكي

واحضنك

وأبوس إيديكي

بس عدت مني من غير كل ده

باندم عليها

كل كلمة حب يا أمه

كنت ممكن يوم أقولها

تسعدك

بس ملحقتش اقولها

بانقهرواندم عليها

كل لقمة طعمهاكان حلو يا امه أكلتها

من غير ماجيب لك زيها

وانا كنت أقدر أسعدك لو جبتها

بس هنتى عليه يامه

بافتكرواندم عليها

كل لحظة يامه سبتك

تزعلى مني وفتك

واتنست من كتر طيبتك

بس ما ندمتش عليها

أو رجعت أوام يا أمي

أطلب الغفران عليها

كل دمعة يا أمي فرت من عنيكي

وانت بتبصي لقساوتي وعندي ليكي

واتنست من كتر طيبتك

والضنا ما يهون عليكي

بس ما ندمتش عليها

باعتذروالله

آسف جاي باتندم عليها

كل يا امه ما افتكر ..

ان قلبك كان طريق للجنة باب للمرحمة

باب رضاكي يامه مفتوح من إديكي للسما

كنت عارف أيوه عارف إنما

من غفلتي

اتقفل من يوم ما غبتي عن حياتي ودنيتي

والنهاردة جاي اوصي كل واحد لسه عنده الباب موارب للنعيم

روح وبوس إيد الحبيبة

روحلها وكفاية غيبة

وابكي بالدمعة القريبة

روح يا صاحبي اتوضا من بسمة حنانها

واروى قلبك من أمانها

قلها آسف يا أمي

قلها سامحي يا امي

قلها فضفض وحكي

وارتمي في الحضن واشكي

وابتسم واضحك أو ابكي

بس روح والحق وخللى القلب

بالخير يغتسل

قبل ما الباب يتقفل

قبل ما تعدي الليالي وتنقهر

زيي عليها

روح وبوس يللا اديها

روح وبوس يللا اديها

No comments: